Ilgu laiku nesaskatīju zaļās krāsas potenciālu un pielietojamību fotogrāfijā, līdz nejauši nonācu pie izšķirošā attēla un aizrāvos ar ideju.

Zaļā krāsa šajā kolekcijā kļūst par simbolu un paradoksu iemiesotāju cilvēka attiecībās ar dabu. Piefiksējot, kā cilvēka izpratne, darbība, dzīvesveids un gaume kontrastē jeb saspēlējas ar  zaļās idejas tiešākajiem pārstāvjiem, rodu satura un formas ziņā pietiekami konstruktīvu kā arī nedaudz grotesku kopskatu kā kolekcijā kopumā, tā arī katrā darbā atsevišķi.

Pie kolekcijas strādāju kopš 2014. gada, taču tajā iekļauti arī attēli no iepriekšējā laika posma manā  fotodarbībā.

 

Zaļš:

 simbols un paradokss sadzīves telpā.

 Zaļā krāsa vidējam mūsdienu eiropetim, latvietim vairāk vai mazāk apzināti spēlē simbolisku lomu, puslīdz viennozīmīgi personificējot dabu, dzīvību, jaunību. Savā attēlu kolekcijā pāris apakštēmās esmu spēlējusies ar divu oponentu mūžīgo dialogu, konsolidāciju un kašķi, vērojot saskares punktus starp cilvēka izpratni, gaumi, saimniekošanu, pielietoto zaļo krāsu un starp pašu šīs zaļās krāsas iemiesojumu, arhetipu un avotu – dabu, tās spēku, dzīvīgumu un mežonību. Zaļš kā simbols fotogrāfijā mani izaicinājis strādāt lakoniskā, konstruktīvā valodā, ļauj lietot grafiskus paņēmienus un apmierināt savu vizuālā izaicinājuma kāri, kā arī sniedz iespēju spēlēties ar plašu idejisko vērtību šajos darbos. Dabas un cilvēka radīto tēlu (krāsu) mijiedarbība vizuālajā laukā mani ieinteresējusi kā meklējumu iespēja personīgi, gan kā iemesls pozitīvi runāt ar mūsdienu sabiedrību.

 

Galvenās apakštēmas:        cilvēks lieto zaļo krāsu savā saimniecībā;

                                            daba ievieš korekcijas cilvēka saimniecībā;

                                            vairākās fotogrāfijās šīs apakštēmas saplūst.

 

Green:

 symbol and paradox in our holding.

 

The green colour for an average European acts more or less symbolic role, clearly personifying nature, life and youth. In my photography collection I have played with two opponent's eternal dialogue, consolidation and conflicts, watching the points of contact between the human understandings, taste, applied green colour and the same embodiment of the green, archetype and source - nature, its strength, vitality and wildness. Green as a symbol of photography challenged me to work in a laconic, constructive language that permits the use of graphical techniques and satisfy your appetite for visual challenge, as well as the opportunity to play with a wide range of ideological value of these works. Natural and man-made character(colour) interaction of visual field interested me as research opportunity, and as a positive reason to speak to the modern society.

 

The main sub-themes:    human uses green colour in his household;
                                        nature is imprint adjustments in human household;
                                        in many photos these sub-themes converge.

The selected number of photos – 29. Collection is not far-formatted and can be enriched.